W maju, w ramach innowacji pedagogicznej „Ziemniaczany zawrót głowy”, klasy PDP zmierzyły się  z tradycyjnym daniem wywodzącym się z Wielkopolski. Przygotowywaliśmy Gzik z pieczonym ziemniakiem🥔. Jest to niepozorne, ale bardzo smakowite danie, które wykonuje się z tanich i łatwo dostępnych składników. Pyry z gzikiem są tak pyszne, że polecamy je przygotować na obiad, na kolację albo na spotkanie z przyjaciółmi 😋

Zapraszamy do zapoznania się z filmem - link tutaj.

 

 

 

 

 

KARTA ROWEROWA W OŚRODKU Tradycyjnie już na koniec roku szkolnego odbywają się w naszym Ośrodku egzaminy na kartę rowerową. Są one podsumowaniem całorocznej pracy nad niełatwym materiałem dotyczącym przepisów ruchu drogowego. W tym roku uczniowie Maksymilian Strzałkowski i Antoni Mazurek wykazali się wiedzą teoretyczną oraz praktyczną i podczas uroczystego zakończenia roku szkolnego odbiorą karty rowerowe. Życzymy wspaniałych wypraw rowerowych. Gratulujemy.

,,Poznanie poprzez działanie - poznajemy Alfabet Braille’a” - to kolejne zadanie w ramach realizowania w naszej szkole Ogólnopolskiego Projektu  ,,Każdy inny - wszyscy równi”.  Celem zajęć było zapoznanie uczniów z Alfabetem Braille’a, który jest jednym z sposobów alternatywnej komunikacji. Dzieci poznały podstawy tego systemu znaków dzięki któremu osoby słabo widzące i niewidome mogą czytać i pisać, czyli komunikować się. Podstawą Alfabetu Braille’a jest sześć znaków tzw. „sześciopunkt”.  Zadaniem uczestników projektu było napisanie swojego imienia za pomocą  omawianego pisma punktowego. Podczas realizacji tego zadania służyła nam pomocą Pani Ewa Szydłowska, specjalistka tyflopedagog. Bardzo dziękujemy Pani Ewie za poświęcony czas i pomoc w realizacji tego tematu. A wszystkim uczestnikom projektu gratulujemy wykonania tego niełatwego zadania.

„ZIELONA SZKOŁA” USTKA

W dniach 23-28 maja uczniowie niesłyszący i słabosłyszący przebywali na „zielonej szkole” w Ustce. Nad morze dotarliśmy pociągiem intercity i zamieszkaliśmy w ośrodku „Niezapominajka”. Podczas pobytu w Ustce naszym priorytetem była m.in. aktywność fizyczna, dlatego dużo spacerowaliśmy po mieście, na promenadzie. Odwiedziliśmy Latarnię Morską, Syrenkę, ławeczkę Ireny Kwiatkowskiej.

Codziennie odkrywaliśmy piękno Ustki i jej zdrowotne walory, m.in. nad morzem i w tężni solankowej. Odwiedziliśmy też niezwykłe Muzeum Bursztynu. Dowiedzieliśmy się, skąd bursztyn wziął się na naszych ziemiach, a następnie oglądaliśmy warsztat, gdzie pracują bursztynnicy. W kolejnych pomieszczeniach zobaczyliśmy wszystkie możliwe okazy bursztynu, wykorzystanie artystyczne jantaru, sztukę użytkową, a na zakończenie poznaliśmy właściwości zdrowotne i kosmetyczne bursztynu, które wykorzystano do produkcji kosmetyków.

W sobotę wybraliśmy się pociągiem do Doliny Charlotty, gdzie oglądaliśmy pokaz fok, które są wspaniale wytresowane przez swoje trenerki, potem odwiedziliśmy Zoo Safari i Krainę Bajek, a na koniec płynęliśmy w rejs łodzią między wyspami- kontynentami, na których widzieliśmy gibony, makaki, lemury i inne egzotyczne zwierzęta.

Po powrocie do Ustki odwiedziliśmy jeszcze Muzeum Chleba, gdzie poznaliśmy historię produkcji i wypieku chleba przez wieki.

Innego dnia zrobiliśmy sobie spacer śladami usteckich murali, które przedstawiają "Krainę w kratę" w kolorach. Na plaży aktywnie wypoczywaliśmy grając w piłkę, w badmintona lub robiliśmy dla naszych kochanych Mam nadmorskie pamiątki zamknięte w słoiku.

Wieczorem zaś byliśmy  na basenie w sąsiednim hotelu i było to dla nas wspaniałe dopełnienie dnia. W  Bunkrach Blűchera przeżyliśmy wspaniałą przygodę podczas gry terenowej z zagadkami do wykonania w terenie oraz na torze komandosa, gdzie musieliśmy wykazać się sprawnością fizyczną- bieganiem, rzucaniem do celu, a także strzelaniem z łuku. Wszyscy wykazali się dobrą formą. Wszystkie nasze aktywności codziennie zapisywaliśmy w zeszytach, bo była to zielona szkoła Przeszliśmy w sumie ponad 50 km przez 5 dni i nikt nawet nie marudził z tego powodu, co nas bardzo cieszy.

To był niezwykle cenny i wartościowy czas budowania lepszych relacji, kondycji i samodzielności. Uczniowie z wadami słuchu mogli wziąć udział w różnorodnych działaniach, które wpływają pozytywnie na ich wszechstronny rozwój.

W tym miejscu pragniemy podziękować hojnym Sponsorom, którzy nas wsparli i dzięki temu mogliśmy spełnić marzenia i umożliwić uczniom, niektórym po raz pierwszy, zobaczenie Morza Bałtyckiego i piękno nadmorskiego regionu.

Serdecznie dziękujemy !!!