W ANDRZEJKI
FAJNA JEST ZABAWA 🙂
WRÓŻB RÓŻNYCH GROMADA,
WOSKU WYLEWANIE,
PRZEZ KLUCZYK ZAGLĄDANIE,
BUTÓW PRZEKŁADANIE,
RÓŻNE WYLICZANIE,
O PRZYSZŁOŚĆ PYTANIE ???
Andrzejki to jeden z najbardziej magicznych obrzędów w Polsce.
Taki też był czwartkowy wieczór w grupach wychowawczych. Wydarzeniu temu towarzyszyły konkursy, wróżby, zabawy i taniec. Nie zabrakło "serca dla dziewczynek" , "serca dla chłopców", tradycyjnego ustawiania
"bucików", tańca na gazecie, losowania zawodów 🤩
Wychowankowie bawili się super, ponieważ "Magia" tego wieczoru trwała do końca spotkania😍🥰😁
Dziękujemy DJ Kubie i DJ Marcinowi za pomoc w organizacji Andrzejek, za to , że byli z Nami👏

W listopadzie uczniowie szkoły branżowej rozpoczęli swoją działalność
w podprojekcie WLB w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolska 2030.
Uczniowie, po przeprowadzeniu rozmów i wspólnej analizie różnych propozycji, wybrali
temat swojego projektu: „Znaczenie Zalewu Rydzyńskiego dla społeczności lokalnej”.
Znaczenie naszego projektu - czyli ocena Zalewu jako obiektu - jest ważne zarówno pod
względem:
 rekreacyjnym – ścieżki spacerowe, rowerowe, stanowiska wędkarskie czyli miejsce do
wypoczynku, relaksu, uprawiania sportu,
 przyrodniczym – obiekt pełni funkcję zbiornika retencyjnego, wspierając regulacje
poziomu wód i ochronę przeciwpowodziową, jest również domem dla różnych gatunków
ryb, roślin, ptaków, a walory krajobrazowe sprzyjają obcowaniu z przyrodą,
 społecznym – jako miejsce integracji mieszkańców przy okazji różnych wydarzeń
kulturalnych oraz jako przestrzeń do prowadzenia zajęć edukacyjnych wśród dzieci
i młodzieży o tematyce ekologicznej, podnosząc świadomość na temat ochrony przyrody,
Podczas zajęć pozalekcyjnych uczniowie zapoznali się ze sprzętem dostarczonym w ramach
projektu, poznali innowacyjne narzędzie do komunikacji Chat GPT, które może wspierać ich
w nauce oraz w realizacji zadań projektowych.
W niedzielę 10 listopada młodzież śledziła przebieg zawodów kończących sezon
wędkarski 2024 Koła PZW NR 192 Ciernik Leszno, którego członkiem jest jeden
z uczestników projektu – uczeń Michał. Uczniowie obserwowali aktywność na terenie
Zalewu, aktywność rekreacyjną swojego rówieśnika oraz wędkarzy, przeprowadzili wywiad
z prezesem Koła Panem Jackiem Ciernik, a także uczestniczyli w zakończeniu zawodów.
Na kolejnych zajęciach zdobywali umiejętności w tworzeniu narzędzi badawczych –
ankiet, ucząc się projektować pytania i konfigurować odpowiedzi. Przygotowali dwie ankiety
anonimowe. Zebrane odpowiedzi odegrają ważną rolę w procesie przygotowania projektu.
Zachęcamy wszystkie osoby korzystające ze strony naszego Ośrodka oraz odwiedzające
Zalew Rydzyński do udziału w ankiecie. Każda wypełniona ankieta jest dla nas niezwykle
cenna.
Ankieta dla mieszkańców Rydzyny jest dostępna pod poniższym linkiem:
https://forms.gle/RpN99C6vtxwqZuvj8
Ankieta dla gości odwiedzających Rydzynę jest dostępna pod poniższym linkiem:
https://forms.gle/2i3DmeaC23QWvZWr9

Dziękujemy za pomoc w realizacji projektu i poświęcony czas 

WIEŃCE ADWENTOWE                                              Tradycja wieńców adwentowych nawiązuje do oczekiwania na święta bożonarodzeniowe 🎄.Już po raz trzeci wychowankowie grup wychowawczych z pomocą wychowawców przygotowali wieńce adwentowe, które będzie można zakupić w pierwszą niedzielę adwentu w kościele w Rydzynie( 1.12.2024). Dochód ze sprzedaży wesprze potrzeby wychowanków Internatu.Serdecznie zapraszamy do zakupu.

Właśnie mija pierwszy miesiąc prac uczniowskich w Laboratoriach badawczych w ramach
projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2030. Uczniowie Szkoły branżowej I stopnia mają
możliwość sprawdzenia jak wygląda praca badawcza. Ze względu na ogólnoświatowy
problem, uczestnicy zdecydowali się badać wodę pod kątem ekologicznym, innowacji
technologicznych oraz społecznej odpowiedzialności. Zostały utworzone dwa zespoły
badawcze. Pierwszy, którego opiekunem dydaktycznym jest pani Aniela Serwicka zajął się
„Znaczeniem zalewu rydzyńskiego dla społeczności lokalnej”; drugi, którego opiekunem
jest pani Lilianna Głowacz zajmuje się problemem „Wody w naszych domach: wczoraj,
dzisiaj i jutro”. Poznajcie naszych naukowców, którzy wyniki badań zaprezentują w postaci
filmu pod koniec maja.

25 listopada swoje święto obchodzi Pluszowy Miś. Z tej okazji "Żabki" i "Misie" brały udział w zabawach doskonalących koordynację wzrokowo - ruchową oraz umiejętności matematyczne. Ten dzień był przepełniony radością i przyjemnością wspólnej zabawy.