Do szkoły przyjmowani są uczniowie z aktualnym orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego uzyskanym z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej .
Szkoła realizuje podstawę programową obowiązującą w szkołach masowych jednak dostosowaną do indywidualnych możliwości i uzdolnień uczniów.
Oferujemy specjalistyczne zajęcia wspierające rozwój uczniów:
- korekcyjno – kompensacyjne
- dydaktyczno - wyrównawcze
- biofeedback
- logopedyczne
- tyflopedagogiczne
- hipoterapię
- integrację sensoryczną (SI)
Zapewniamy opiekę pedagogów, psychologów, stomatologa i higieny szkolnej.
Oddziały dla uczniów z niepełnosprawnościa intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym
Kształcenie uczniów z niepełnosprawnościa intelektualną lub ze sprzężeniami polega na nauczaniu i wychowaniu całościowym, zintegrowanym, opartym na wielozmysłowym poznawaniu otaczającego świata
Celem edukacji uczniów jest wyposażenie dziecka w takie umiejętności i wiadomości by:
- było jak najbardziej samodzielne w bliższym i dalszym otoczeniu,
- rozumiało i przestrzegało normy społeczne,
- było zaradne, na miarę swoich możliwości, w życiu codziennym.
- miało poczucie decydowania o sobie.
Działania edukacyjne są określane na podstawie Indywidulnego Programu Edukacyjno -Terapeutycznego dla każdego ucznia, konstruowanego przez zespół nauczycieli, rodziców i specjalistów pracujących z dzieckiem.
Są one ukierunkowane na zaspokajanie specyficznych potrzeb edukacyjnych, odpowiednio do możliwości psychofizycznych uczniów z uwzględnieniem indywidualnego tempa ich rozwoju.
Realizowane są one w formie zajęć edukacyjnych, takich jak:
- funkcjonowanie osobiste i społeczne
- zajęcia rozwijające komunikowanie się
- zajęcia rozwijające kreatywność
- wychowanie fizyczne
oraz zajęć rewalidacyjnych, takich jak:
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
- dydaktyczno – wyrównawcze
- terapia logopedyczna
- EEG biofeedback
- terapia integracji sensorycznej (SI)
- hipoterapia
- psychoedukacja lub oddziaływania tyflopedagogiczne lub surdopedagogiczne w zależności od rodzaju towarzyszącej niepełnosprawności
Klasy są niewielkie liczebnie, do 8 osób, co pozwala na rzeczywistą indywidualizację procesu kształcenia.
Dzieci korzystają z pracowni gospodarstwa domowego, sali muzycznej i sali multimedialnej,
Aktywnie poznają najbliższe otoczenie społeczno-przyrodnicze poprzez liczne wycieczki. Biorą udział w konkursach, imprezach kulturalnych i zabawach szkolnych. Uczą sie poprzez zabawę, kreatywność i liczne relacje rówieśnicze w atmosferze akceptacji, bezpieczeństwa i poszanowania ich inności.
Oddziały dla dzieci ze spectrum autyzmu i zespołem Aspergera
w normie intelektualnej oraz z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym
W naszych oddziałach oferujemy kameralne, maksymalnie czteroosobowe, klasy sprzyjające edukacji i terapii
Działania edukacyjne oparte są na podstawie indywidualnego planu edukacyjno – terapeutycznego (IPET) opracowywanego przez psychologów, rodziców, pedagogów, logopedów, mające na względzie całościowy rozwój dziecka z wykorzystaniem różnorodnych metod pracy
Uczniowie biorą udział w zajęciach rewalidacyjnych, takich jak:
- integracja sensoryczna (SI)
- hipoterapia
- logopedia
- EEG biofeedback
- arteterapia
- zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
- komunikacja alternatywna
Proponujemy dodatkowe zajęcia wspierające rozwój dziecka:
- alpakoterapia
- dogoterapia
- wycieczki do centrów rekreacyjnych,
- zajęcia ruchowe na świeżym powietrzu – dostęp do placu zabaw
- wycieczki edukacyjne oraz rozwijające funkcjonowanie społeczne
- zielone szkoły, na których realizowany jest trening umiejętności społecznych
Do dyspozycji uczniów pozostają świetnie wyposażone pomieszczenia:
- sala integracji sensorycznej (SI)
- sala Montessori
- sala gimnastyczna
- siłownia
- Radosna Szkoła
Zapewniamy wszystkim dzieciom ciepłą i sprzyjającą poczuciu bezpieczeństwa atmosferę.
Szkoła oferuje możliwość dowozu uczniów na zajęcia busami szkolnymi.
Istnieje również możliwość umieszczenia dzieci w internacie od poniedziałku do piątku.
Koszt pobytu dziecka w internacie ponoszą Rodzice. Opłata dotyczy tylko wyżywienia.