W ramach innowacji pedagogicznej "Na tropach przyrody" uczniowie klasy V-VI poznawali zwyczaje zwierząt leśnych żyjących w Polsce. Rozmawialiśmy o tych zwierzętach, które śpią w czasie zimy oraz o tych, które zimą można spotkać lub odnaleźć ich tropy na śniegu. Efektem pracy jest wystawa w klasie.

Od 1 marca klasy III i V-VI uczestniczą w zajęciach w ramach innowacji pedagogicznej "Na tropach przyrody". W dniu dzisiejszym podczas spaceru uczniowie wypatrywali pierwszych oznak nadchodzącej wiosny. To dopiero przedwiośnie, ale ostry atak zimy spowodował, że wszyscy z utęsknieniem czekają na zmianę pory roku. Niektóre z pierwszych oznak wiosny udało nam się dzisiaj wyśledzić.

W ramach innowacji pedagogicznej "Na tropach przyrody" uczniowie klas III i V-VI zakładali hodowlę rzeżuchy oraz sadzili cebulę. Celem jest systematyczna obserwacja rozwoju roślin. Uczniowie poznają też warunki jakich roślina potrzebuje do wzrostu. Wszyscy uczestnicy innowacji dbają o zapewnienie tych warunków oraz każdego dnia sprawdzają efekty.

Do „Rewii Talentów”, która odbyła się 11 marca w internacie mógł się zgłosić każdy kto posiada jakąś pasję, hobby czy niezwykłą umiejętność i chce się zaprezentować przed publicznością. Liczba chętnych oraz różnorodność występów przeszła najśmielsze oczekiwania organizatorów. Impreza przeprowadzona z zachowaniem reżimu sanitarnego, udała się świetnie a wszyscy zebrani w auli internatu z wypiekami na twarzy oklaskiwali niezwykłe umiejętności swoich kolegów i koleżanek w następujących kategoriach: taniec, śpiew, recytacja, sztuczki magiczne czy talent plastyczny. Dzielimy się fragmentami ich występów w tej krótkiej relacji.

Podczas marcowych zajęć w ramach innowacji „I Ty możesz zostać artystą” uczniowie zapoznali się z twórczością  Joana Miro – katalońskiego malarza, rzeźbiarza i ceramika. Rozmawialiśmy o różnicach między grafiką abstrakcyjną a realistyczną. Na styl Miró składają się żywe kolory połączone z uproszczonymi formami, kojarzącymi się z rysunkami małego dziecka. Są to więc dzieła bliskie naszym podopiecznym, nie sprawiające trudności, a przynoszące szybki efekt. Po obejrzeniu sztuki Joan Miro uczniowie rysowali wyimaginowane stworzenia, ludzi i abstrakcyjne obrazy. W czasie tworzenia projektów inspirowali się dziełami artysty oraz patrzyli na arkusze Roll-A-Miro, szukając dodatkowych linii i inspiracji kształtami. Nasi mali twórcy zaskakiwali pomysłowością, oryginalnością kolorów i kształtów wywołujących duże wrażenie u widza.