Jak co roku w listopadzie i grudniu uczniowie naszego Ośrodka wykonywali pod opieką nauczycieli i wychowawców prace plastyczne na konkurs organizowany przez PCK ph. "Młodość-trzeźwość- zdrowie". Uczestnicy wykazali się dużą pomysłowością w podejściu do tematu. Atrakcyjne nagrody zostały ufundowane przez Komisję ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przy Urzędzie Miasta i Gminy Rydzyna, za co serdecznie dziękujemy. Nagrodzonym gratulujemy. Wszystkich uczniów zapraszamy do udziału w konkursie już za rok.

Członkowie Koła Turystycznego wyjechali do Muzeum Okręgowego w Lesznie, gdzie uczestniczyli w zajęciach edukacyjnych „Zwyczaje i obrzędy Świąt Bożego Narodzenia.” Podczas zajęć dowiedzieli się jak dawniej w Wielkopolsce przygotowywano się do nadejścia Świąt, jakie zwyczaje obowiązywały w czasie Adwentu, w jaki sposób strojono domy, jakie przesądy były związane z dniem Wigilii, jak wyglądało nakrycie świątecznego stołu oraz jakie potrawy, zgodnie z tradycją, powinny się na nim znaleźć; dowiedzieli się także czym różnią się od siebie postacie Św. Mikołaja i Gwiazdora oraz jakie upominki dzieci od nich kiedyś otrzymywały. Opowieściom towarzyszyły zajęcia plastyczne.

W tym roku przypada 104. rocznica zwycięskiego Powstania Wielkopolskiego. Z tej okazji w całym kraju, a szczególnie w Wielkopolsce 27 grudnia obchodzone będą  uroczystości związane z tym wydarzeniem. Uczniowie naszego ośrodka czynnie włączyli się w obchody Powstania Wielkopolskiego wykonując z nauczycielami i wychowawcami internatu gazetki okolicznościowe.

Pamiętamy także o patronie naszej szkoły Franciszku Ratajczaku, który brał udział w powstaniu i zginął bohatersko w pierwszym dniu walk. Pod tablicą pamiątkową Franciszka Ratajczaka zapłonęły znicze i złożono kwiaty. Biorąc udział w tych uroczystościach włączyliśmy się w akcję Ministerstwa Edukacji i Nauki „Szkoła Pamięta”.

Na zajęciach rozwijających zainteresowania oraz zajęciach z innowacji pedagogicznej „Programowanie i robotyka” uczniowie Szkoły Podstawowej dla Dzieci Słabosłyszących i Niesłyszących programowali Ozoboty. Wykorzystując drewniane puzzle tworzyli trasy, które miały pokonać Ozoboty. Na zajęciach korzystali również z puzzli AR i darmowej aplikacji mobilnej, które pozwalały zobaczyć to, czego nie widać gołym okiem, dzięki rozszerzonej rzeczywistości. Puzzle AR umieszczali wzdłuż tras dla Ozobota, a na ekranie tabletu obserwowali wykreowany świat.

Na informatyce oraz zajęciach rozwijających zainteresowania uczniowie Szkoły dla Dzieci Słabosłyszących i Niesłyszących zapoznali się z obsługą drukarki 3D Adventurer 4, którą otrzymaliśmy w ramach projektu #laboratoriaprzyszlosci. Następnie z dużym zaangażowaniem przygotowywali pobrane gotowe modele do druku i je drukowali. Wydrukowane zwierzątka, puchary, ozdoby świąteczne sprawiły im wiele radości.